We horen het steeds vaker…. “het WiFi signaal is slecht in bepaalde delen van het huis en ik kan geen extra netwerk kabel trekken, want dat gaat niet”. Uiteraard kan, indien nodig, TechConnect een extra WiFi punt bij plaatsen, zodat het bereik vergroot word. Maar soms loop je tegen een situatie aan waar je simpelweg geen netwerkkabels naar toe kan trekken en dan is er juist een andere oplossing noodzakelijk.

WiFi Repeaters

Vaak zien we dat mensen in de winkel geadviseerd word om een WiFi repeater te plaatsen. Simpelweg is dit een kastje wat je in het stopcontact steekt, het huidige (vaak slechte) WiFi signaal oppakt en dan opnieuw versterkt en verspreid. Het enige grote nadeel van een repeater is dat het de snelheden halveert.

WiFiIedere WiFi repeater die geplaatst word, moet namelijk eerst het draadloze signaal oppakken van je modem/router en dan weer doorzetten naar het volgende apparaat. En bij iedere repeater die word geinstalleerd, halveert de internet snelheid, letterlijk!

Conclusie: WiFi repeaters zijn niet zo’n goed idee. Maar wat dan? Gelukkig zijn er nog andere oplossingen beschikbaar.

WiFi via het Stopcontact

Heb je geen netwerkkabel én/of kun je er geen trekken naar de andere ruimte in huis? En maak je de verstandige keus om dus geen WiFi Repeater te plaatsen? Kies dan voor een powerline-adapter, een extra wifi-punt via het stopcontact. Hiermee maak je via het stopcontact een veilige internetverbinding tussen je modem/router en een powerline-adapter die wifi uitzendt.

Twee vliegen in 1 klap dus, want je maakt gebruik van je stroom netwerk door het huis (nog altijd net wat stabieler dan draadloos versterken) en je kunt het extra punt overal plaatsen, plus je hebt meteen een netwerk aansluiting voor een computer of ander apparaat EN dus een extra WiFi punt.

Wifi StopcontactVoor Ziggo klanten is er nu een mooie deal, WiFi via het stopcontact op proef voor 30 dagen. Als het niet lekker werkt of toch niet helemaal is zoals je zou willen, dan stuur je het pakketje terug en krijg je je geld terug.

Voor particuliere Ziggo gebruikers kan men hier het extra WiFi punt via stopcontact bestellen. Zakelijke gebruikers kijken beter eerst naar een ‘beter’ alternatief, wij kunnen je hier in adviseren en lukt het uiteindelijk niet of is er geen andere keuze? Dan is er de Zakelijke variant, deze is hier beschikbaar.

Let op: Nadat je het extra WiFi punt via Stopcontact hebt gekregen staat deze standaard ingesteld om een nieuw WiFi netwerk (eigen naam) aan te maken. Om dezelfde WiFi naam te gebruiken als je modem/router (zodat je dus geen 2 WiFi netwerken krijgt), kun je via de instellingen van het apparaat de naam en wachtwoord wijzigen. Dit word uitgebreid uitgelegd in de handleiding die erbij zit 😉

Blijf op de hoogte Informeer mij als het product weer leverbaar is: