Ziggo is bezig met het uitrollen van een firmware update voor de Connectbox modems. De nieuwe versie (CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-NOSH) zou de jitter en packet loss problemen op moeten lossen waar veel mensen last van hebben. Klanten die in het voormalige UPC gebied wonen hebben de update waarschijnlijk al binnen door een reset vanuit de kant van Ziggo. Klanten die in het voormalige oud Ziggo gebied (@Home) wonen krijgen de update binnen zodra het modem een herstart/reboot heeft gehad.

De jitter en packet loss problemen die aanwezig waren zorgden oa voor problemen bij het spelen van online games, waarbij lag vaker van toepassing was dan noodzakelijk oa door een bug in de Intel Puma chipset die in het modem zit.

Naast de jitter en packet loss verbeteringen zou de nieuwe firmware update ook DHCP client bugs op moeten lossen en verbindings problemen met bijv Macbooks moeten verbeteren op 5Ghz.

Aanbevolen is dus om het modem/router even een herstart te geven om ervoor te zorgen dat de laatste nieuwe update automatisch word binnengehaald. Dit kan een aantal minuten duren.

Uiteraard raden wij nog altijd aan om een eigen Router te gebruiken (en de router functie dus uit te laten schakelen op het Ziggo modem (Bridge mode)) zoals die van Cisco of Unifi voor een veel stabielere verbinding en betere beveiliging van het netwerk.

Blijf op de hoogte Informeer mij als het product weer leverbaar is: