Toen in de jaren 90 internet helemaal een hype begon te worden gebruikte men voornamelijk nog de telefoonlijn. Alleen het nadeel was natuurlijk dat je niet kon bellen en internetten tegelijk. En toen kwam ISDN (Integrated Services Digital Network) waarmee je in één keer 2 tot 30 lijnen tegelijkertijd kon gebruiken. Bedrijven gebruiken nog vaak ISDN sinds die tijd voor hun telefooncentrale, pin verbinding, alarmsysteem of de noodlijn in de lift. Maar de ontwikkelingen staan niet stil en de alternatieven zijn goedkoper, flexibeler, professioneler én eenvoudiger te beheren.
Vanaf 1 September 2019 stopt KPN met ISDN en dit betekent dat het dus tijd wordt om na te denken over alternatieve oplossingen. Waar we begonnen met internetten via de telefoonlijn, doen we nu alles via internet. Dus ook bellen. Als zzp’er kan je prima uit de voeten met Whatsapp, Skype, Google Talk of VoipBuster. Maar omdat een mobiel nummer toch een minder professionele uitstraling heeft, kiest ook deze groep ondernemers vaak voor een zakelijke vaste lijn. Bovendien bel je via een gegarandeerd stabiele en heldere verbinding. Bij Ziggo heb je zakelijk bellen al voor slechts 2,50 per maand en is er een mogelijkheid voor een 2e lijn.
Heb je meerdere werknemers, is het Nieuwe Werken ook bij jou toegeslagen of heb je op dit moment een ISDN-telefooncentrale staan? Dan is de VOIP oplossing die wij aanbieden met Ziggo Zakelijk een mogelijke optie voor je. Investeren doe je alleen in IP-toestellen en een vast bedrag (12,50) per maand per werkplek. Of je daarnaast switches en andere apparatuur nodig hebt, hangt af van je bedrijf. Hoe dan ook maakt VoIP het leven van de moderne ondernemer een stuk flexibeler én betaalbaarder.